The effect of increasing religiosity religious media (TV case study)

Document Type : Original Article

Authors

1 PhD student in Strategic Management of Cyberspace

2 Imam Sadegh University,

Abstract

Religious media which is part of the religion of Islam and the Holy Qur’an, is the important element of society religious which is working based on religious teaching and leading the soaiety. This leading could be used by some raised styles in the impact of media theory same as medinm theory, agenda setting theory, hypedermic needle theory, ultivation theory. According to those theories gradually formed.
Using to those theories and the theory of impact on the audience of awareness, persuasion, decision, approved, presents a new model of media functions to discuss the impact on the audience. In this model, the impact of four options theory, hypothesis, "action", adding that the proposed model is a hypothesis is an "action" by the elite were approved Delphi fuzzy method And the new paradigm of integrated religious ceremony is a change in purpose, style religious ceremonies, religion, in the society presented. This new paradigm positive impact on society's religiosity and makes passionate holding religious ceremonies, the organizer of this event category for small to large groups of municipal, provincial, national and ultimately transfer within the Islamic Ummah. As a result of the religious media, particularly television, we can say that the rise in religious media in society, is fairly effective.

-     قرآن کریم،
-     اج ماهان، جفری.(1390،1391). دین ورسانه، فصل‌نامه دین و رسانه، سال نهم، شماره پنجم، زمستان، بهار، مترجم امیر یزدیان، 176-200
-     باهنر، ناصر؛ صمدی، مجتبی.(1389). بررسی مؤلفه غایت شناختی الگوی هنجاری رسانه‌های جدید اسلامی تحلیلی بر تأثیر نگاه مهدوی در ترسیم الگوی رسانه مطلوب اسلامی، فصل‌نامه علمی پژوهشی مشرق موعود، سال چهارم، شماره 16 ، زمستان
-     راودراد، اعظم.(1388). نقش برنامه‌های دینی و غیردینی تلویزیون در افزایش یا کاهش دین‌داری ،فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره 6، تابستان، صص62- 77
-     سعیدی شاهرودی، علی.(1390). بازشناسی انقلاب اسلامی، تهران، انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی(داعا)
-     شرف الدین، حسین.(1390). رسانه دینی و چیستی، فصل‌نامه دین و رسانه، سال نهم، شماره چهارم، پاییز، صص 13-51
-     فرمایشات مقام معظم رهبری. (1388). منشور رسانه، تهران، انتشارات سروش
-     قنبری، بخشعلی.(1390). پایگاه جامع اطلاع‌رسانی استادشهید مرتضی مطهری، http://www.mortezamotahari.com/fa/articleview.html?ArticleID=79015&SearchTextAND    جمعی&LPhrase=                                                                                                                            بازیابی 5/10/1392
-     گزارش عملکرد صداوسیما.(1391).